USD

BIST 100

Turizm

04 Haziran 2020 15:05

Cornelia güvenli tatil için hazır

Türkiye’de turizmin kalesi olarak kabul edilen Antalya ve özellikle en çok tercih edilen bölgelerden Belek bölgesi, Pandemi sonrası tatil turizmi için hazırlanıyor. Cornelia Diamond Golf Resort Spa ve Cornelia De Luxe Resort Otel ile Azure Villaları, Cornelia Golf Club, Cornelia Sport Club ve NEST Uluslar arası Kongre ve Fuar Merkezi’nden oluşan tesisleriyle Cornelia Grubu, Covid-19’a yönelik aldıkları önlemleri açıkladı ve Pandemi sonrası tatil için ipuçları verdi.

Cornelia Diamond Golf Resort Spa Genel Müdürü Zafer Alkaya yaptığı açıklamada; “ Zorlu bir süreçten geçiyoruz. Hem ülkemizde hem dünyada üzüntülere de sebep olan bir süreç. Bu zorlu süreçten en  çok etkilenen sektörlerden biri olduğumuz kesin. Olabilecek en makul sürede normale döneceğimizi düşünerek hazırlıklarımızı sürdürüyoruz. Kesinlikle bu konuda kendimize güvenimiz tam. Bakanlık, bir genelge yayınladı ve ardından bir sertifikasyon yayınlandı. Genelgeyi  tüm Turizmci arkadaşlarla masaya yatırıp tek tek değerlendiriyor ve süreci en  iyi şekilde yönetmeye çalışıyoruz. Önemli 2 dünya firmasıyla hem personel eğitimi hem de covid 19’a yönelik eğitim aldığımız bir süreci başlattık. Bunlardan biri Uluslar arası alanda en önemli eğitim ve denetim firmalarından biri olan İngiliz firması E-Crystal ile tüm personelimiz COVID 19’a yönelik koruyucu hizmet sunma eğitimi aldı, almaya devam ediyor. Bakanlık tarafından sertifikasyon programının uygulanmasını gerçekleştiren ve denetleyen Fransız Bureau Veritas ile de Otellerimizin içerisinde ki misafir ağırlama, hizmet ve hijyen tedbirlerine yönelik eğitimler alıyor ve sürekli denetleniyoruz” dedi.

Zafer Alkaya; “Bu tedbirler içerisinde biz bir kere güveni en önemli tedbirler içine oturttuk. En önemli eksende güven var. İnsanların güvenli bir şekilde tatil yapacaklarına inanacakları bir sistemi kuruyoruz. Kaliteden hiç ödün vermeden, kaliteyi hiç aksatmadan güvenli bir şekilde nasıl servis verebiliriz, nasıl insanlara güven tesis ederiz. Odaların hijyenini nasıl sağlarız, bunun için Cornelia grubu olarak hem bizim hem de tüm Antalya ve Belek bölgesinin atılmış adımları var. Almış aldığımız önlemler içerisinde Odaların hijyeninden ortak kullanım alanlarına kadar her şeyi kapsayan çok önemli bir güvenlik ve hijyen sürecini yönetiyoruz şu anda turizmciler olarak” şeklinde konuştu.

HAVUZLAR VE ÇOCUK KULÜBÜ

Cornelia Diamond Golf Resort Spa Genel Müdürü Zafer Alkaya, yurt dışı ve yurt içinden gerek acentelerden gerekse misafirlerden gelen sorular arasında Villaların, Havuzların ve Çocuk Kulübünün en fazla sorulan konular arasında olduğunu açıkladı. Zafer Alkaya sözlerine şu şekilde devam etti: “Havuzlarla ilgili çok fazla şey konuşuluyor. Uluslar arası firmaların yönlendirmesiyle de en güvenli şekilde tutmaya çalışıyoruz. Güvenli bir plaj oluşturmaya çalışıyoruz. En önemlisi sosyal mesafe. Her alanda sosyal mesafeyi korumak adına eğitimlerimizi sürdürüyoruz.

Biliyorsunuz mini kulüpler oteller içinde en önemli bölüm. Ailelerin tatil tercihlerini etkiliyor. Bu öncelikle, bugünlerde gündemimize aldığımız en önemli noktalardan birisi. Bakanlığın yeni bir genelgesi yayınlandı. Normalde mini kulüp izin listesinde yoktu ama yeni genelge ile biz eklettik. Biz bu konuda da, Cornelia Grubu olarak personelimizi de eğiterek  belki de Akdeniz’in en iddialı ve en donanımlı ve çok konuşulacak bir mini kulüp yatırımı yapmıştık ama şanssız bir dönemde açılacak maalesef ve şu anda sınırlı olacak ama her türlü önlemi alıyoruz”.

Çocuk Kulübü hakkında da bilgi veren Zafer Alkaya; “2019’da ki durum olsaydı 500 çocuğu aynı anda ağırlardık ama bu sene tabii böyle bir rakamdan söz etmek mümkün değil. Bu tabii, sadece bizim alacağımız önlemlerle ilgisi yok, çocukların uçuş yasağı, okul durumu, çocuklara yönelik verilecek kararlar da etkileyecek. Buraya gelene kadar seyahat sırasında ki süreç geniş bir yelpazeyi içeriyor. Ailelerin tek tedirginliği otel değil. Biz gerekli önlemleri alıyor, ve sistemi kuruyoruz. Çocukları sosyal mesafe içinde nasıl tutarız, çocukların dikkatlerini bu anlamda nasıl diri tutarız, eğitim aldığımız şirketlerin bu konuda da eğitimleri var. Sertifikalı personelimiz var, pedagojik eğitimden geçmiş bir personel. Hepsinin sertifikaları mini kulüpte sergileniyor da zaten. 13-14 yıldır bizimle çalışan, sürekli gelen misafirlerimizin tanıdğı bildiği, uzman bir personel” dedi.

SPA VE SPOR MERKEZLERİNDE ÖNLEMLER ÇOK KONTROLLÜ

Zafer Alkaya, “SPA’lar ve spor merkezleri ile ilgili çok çeşitli görüşler ortaya konuldu. İddialı bir SPA’MIZ VAR. Kontrollü misafir kabul edeceğiz. Bu konuda da personelimizi sürekli eğitiyoruz. Güvenliği ve sağlığı konuşuyoruz artık. Ortak kullanım alanlarında önlemler çok daha sıkı, çok daha kontrollü olacak” dedi.

ALMAN TURİST GELMEK İSTİYOR

Dış Turizme yönelik beklentiler hakkında da bilgi veren Cornelia Diamond Golf Resort Spa Genel Müdürü Zafer Alkaya; “ Dış rezervasyonlar eylül-ekim gibi tarihlere öteleniyor ama şu anda tabii ki aslında bu durumu da tam olarak bilemiyoruz. Bizim için dış Pazar önemli. Antalya ve Belek bölgesi yabancı turist anlamında Türkiye’nin en önemli merkezi konumundaydı.  2 büyük pazarımız var. Almanya ve Rusya pazarı. Bu pazarlardan tabii ki çok yoğun turist alıyoruz biz. Geçen yıl 7 milyona yakın Rus, 5 milyon Alman turist aldık. Dün Almanya bir açıklama yaptı. Seyahat uyarıları var. Riskli ülkeler üzerinde konuşuyorlar. Onlardan biri de ne yazık ki biziz. Avrupa ülkelerine bu yasakları koymadılar, kendi içlerinde bir seyahat imkanı sağladılar. AB ülkeleri içinde bir sıkıntı olmadığını görüyoruz aldıkları kararlar noktasında. Dün ki toplantıdan çıkan sonuç, seyahat yasağı değil belki ama tam güvenli ülke görünmeme olarak görünüyoruz. Tabii biz bu konuda çalışmalarımızı ve görüşmelerimizi yürütüyoruz. Alman firmalarının burada çok büyük yatırımları da var. Dolayısıyla biz, şu anda böyle bir karar çıktı ama çok uzun sürmeyeceğini, bizim yaptığımız çalışmalarla kendimizi çok iyi ifade edeceğimizi ve bu durumu düzelteceğimizi biliyoruz. Tesislerimizin kalitesi rakiplerimizle kıyaslanamayacak kadar yüksek. 2 büyük pazarımızdan Almanya ve Rusya zaten bunu çok iyi biliyor. Yıllardır bu nedenle bizi tercih ediyorlardı zaten. Uçuş regülasıyonu da masaya yatırılacak. Henüz uçuşlar da netleşmedi” şeklinde konuştu.

PANDEMİ OLMASAYDI BU YIL ANTALYA’DA HEDEF 20 MİLYON YABANCI TURİST OLACAKTI

Zafer Alkaya, Pandemi öncesi ve sonrasını değerlendirerek; “Geçen yıl 16 milyonu aşan bir turist girdisi oldu Antalya’ya. Bu çok önemli bir rakam Antalya için. Bugün itibarıyla bu yıl bu rakamı yakalama ihtimalimiz yok tabii. Pandemi süreci yaşanmamış olsaydı biz Antalya’da bu yıl 20 milyonu yakalayabilecek bir rakam hedefliyorduk. Tabii hiç kimsenin hesaplarında olmayan bir süreç  ortaya çıktı. Özellikle Türkiye’nin aldığı önlemleri gördükçe zaman içerisinde çok daha değişik, olumlu bir bakış açısıyla geleceklerini düşünüyoruz. Bütün dünya,  yeni normalleşme adı altında yaşayacağız artık. Bilim adamlarının yönlendirmesiyle, önlemlerimizi alarak çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Hollanda’da Almanya gibi bir karar alındı, Hollanda’da bizim için potansiyeli yüksek iyi bir Pazar. Ama hem sektör olarak hem devletler bazında ki görüşmelerle bu sıkıntıları aşacağımızı düşünüyoruz” dedi.

RUSYA’DA PANDEMİ AŞILIRSA ANTALYA İLK TERCİH

Rusya Pazarı hakkında da bilgi veren Zafer Alkaya;  “Rusya pazarına gelirsek, onlar pandemi sürecini en kötü yaşayan ülkeler arasında. Rusya’nın gönlünde yine Türkiye var ama yaşadıkları süreçden dolayı şu anda biraz içe dönmüş durumdalar. Rusya’da dış seyahatlerin Ağustos-Eylül gibi başlayacağını söylüyorlar. Ama Rus pazarında umudumuzu asla kaybetmiyoruz. Kaleyi tekrar kazanacağız. Hem tatil hem golf turizmi açısından da İngiltere önemli bir Pazar bizim için. İngiliz turistin Türkiye’ye eğilimi devam ediyor. Onların da belirsizlikleri sürüyor. Bu sene için içeriden kalma eğilimleri sürüyor. Eylül’den Haziran’a kadar süren bir golf sürecimiz vardır. Eylül itibarıyla İngiltere’den de özellikle golf olmak üzere beklentimiz yüksek. Oradan da golfcü alacağımızı tahmin ediyoruz. Ukrayna ile karşılıklı uçuşların açılması kararı alındı. Bu önemli bir gelişme. Charterları kapsıyor mu henüz bilmiyoruz ama zaten Türkiye’ye sıcak bakan ve önemli bir turist aldığımız bir ülke. Ukrayna’dan alacağımız turist diğer ülkelere de olumlu bir örnek teşkil edebilir, teşvik edici olabilir” şeklinde konuştu.

İÇ TURİZMİ, OKULLARIN AÇILMA TARİHİ ETKİLEYECEK

Yerli turistin, kendini güvenli hissettiği ve hijyen önlemlerine güvendiği tesisleri tercih edeceğini ve tatil planlarından vazgeçmeyeceğini düşündüklerini ifade eden Cornelia Diamond Golf Resort Spa Genel Müdürü Zafer Alkaya; “İç turizm de seyahat yasağının kalkması ve uçuşların başlaması önemli bir gelişme oldu. Okulların ne zaman açılacağı iç turizm açısından çok önemli. Tatil planlarını etkileyecek bir gelişme bu.  Son anda ortaya çıkan seyahat kredisi meselesi var biliyorsunuz. Bu da iç turizmi olumlu etkileyecektir. İç turizmde tabii ki bizi arayanlarla, acentelerle görüşmelerimizde tedirginlikleri olduğunu görüyoruz. Aldığımız tedbirleri anlatıyoruz. Zaten Cornelia misafirlerinin, Cornelia  Otellerine güvenleri sonsuz. Hizmet kalitesinden taviz vermeden bunca yıl ağırladık ama ek tedbirlerimizi de onlara anlatıp, gelecekleri ana kadar ver gücümüzle çalışacağız. Şu anda iç pazarda talep konusunda istediğimiz noktada değiliz. İç piyasaya bir anlamda beklemede diyebiliriz. Bakıyorlar, ortamı değerlendiriyorlar. Fiyat artışı söz konusu değil. Fiyat sorunu yok. Konu güvenlik şu anda sadece. Kendilerini güvenli hissettikleri, tesise doğru yerli turistin harekete geçeceğini düşünüyoruz. Tüm önlemleri alarak çocuk  kulübünü açacağız. Ama iç turizm için de biraz bekleyip durumu daha net göreceğiz.

AZURE VİLLALARIMIZ BAŞTA OLMAK ÜZERE VİLLALARA İLGİ DAHA YÜKSEK OLACAK

Zafer Alkaya beklentileri yönelik olarak da şunları söyledi: “Biz gerek BDT, Rusya ve iç pazardan villalara daha fazla talep olacağını düşünüyoruz. Bize de şu anda en fazla villaların sorulmasından insanların daha izole olduğu için kendilerini güvende hissedecekleri villalara yönelme eğiliminin yüksek olduğunu düşünüyoruz.  Sektörün başka çaresi yok, Pandemi sonrası güvenlik ve hijyene yatırımları yapmak zorunda ama fiyatlarda artış olmayacak.  Bilim adamları denizi daha çok tavsiye ediyor. Klorun mikrobu öldürdüğü kesin ama sorun havuzlarda sosyal mesafe. İnsanların size doğru yüzmemesi, sosyal mesafeyi koruması havuzlar için kafalarda oluşturulan sorun sosyal mesafe. Bilimin önerdiği klor oranı havuzlarda kullanılacak.  Cornelia Diamond Golf Resort Spa ve Cornelia Golf Club arasında yer alan, her biri özenle tasarlanmış ve gözlerden uzak konumlanan Azure Villalarımız, Akdeniz mimarisini yansıtan 33 özel Villadan oluşuyor. Doğanın tam içinde, orman ile göllerin çevrelediği Azure Villalarında ortak alanda deniz suyu havuzları bulunması, sadece Azure misafirlerine hizmet sunan özel Resepsiyonu, farklı konseptlerde menüler hazırlayan ve sadece Villa misafirlerine hizmet veren Azure Restaurant ve barı, yeşilin maviyle buluştuğu doğal çevresi ile bu yıl biz Rusya, BDT ülkeleri ve yerli turistten Azure villalarına yoğun ilgi bekliyoruz.

KAPASİTEMİZİN %40’INA GÖRE HAZIRLIK YAPTIK AMA %50’YE DE ÇIKABİLECEK ŞEKİLDE HAZIRIZ

Zafer Alkaya; “Kapasitemizin 40’ına göre hazırlık yaptık ama %50’ye de çıkabiliriz diye düşünüyoruz. Zaten talepte o noktada yok. Kapı girişine termal kapılar koyduk mesela. Yüksek ateşli biri girdiyse uyarı geliyor. Resepsiyona artık eskisi gibi giremeyecekler. Seperetörlerle ayırıyor, bilgilendirme bölümleri oluşturuyoruz. Otellerin normal  oranı yerli turizmde %10’dur. Dış pazarda sıkıntı yaşadığımız dönemde %15’e çıkmıştı. Bu yıl daha yüksek oranları görebiliriz.

Bizim personel sayımız normalde1200 kişiye kadar çıkar yüksek sezonda.Cornelia Otellerinin 12 ay boyunca istihdam ettiği kemik personel sayısı 600’dür. Yüksek sezonda stajyerler ve sezonluk çalışan profesyonellerle sayı 1200’e kadar çıkıyordu.  Bu yıl 600 civarında olacak. Bu sıkıntı tüm sektörde baş gösterdi. Böyle bir istihdam kaybından söz etmek mümkündür. Biz bölgede ki hiçbir otelde olmayan bir şekilde 600 kişilik çekirdek bir kadroyu hep bünyemizde barındırıyorduk, barındırmaya devam ediyoruz.” Dedi.

"PANDEMİNİN NE KADAR ETKİLEYECEĞİNİ NORMALLEŞME İLE GÖRECEĞİZ"

Zafer Alkaya turizm sezonunun ciro beklentileri hakkında şunları söyledi: “Bu sektör işlerin iyi gittiği zamanda cari açığın yarısını kapatan bir sektördür. Kimse böyle bir pandemi beklemiyordu. Turizm en fazla etkilenen sektör. Maalesef, şu anda en çaresiz sektörlerden biri durumuna düşüyoruz. Misafir akışı, tatil planı olmayınca ciro olmaz. Turizm sektörü de biliyorsunuz geçen yıl 35 milyar doları yakaladı, bu yıl da 50 milyar dolarlık bir beklenti vardı ama planlar şaştı.

Maske, bilim adamları tarafından önerilen bir konu. Onlar ne diyorsa harfiyen uymak zorundayız. Hepimizin sağlığı için biz de, personelimiz de misafirlerimiz de bir süre daha uymak zorunda olacak”