Kitabın yaygın tasarım unsurunun kapak olduğu 1970'li yıllardan bütüncül bir tasarım nesnesine dönüştüğü 1990'lı yıllara uzanan serginin ön gösteriminde serginin ekibiyle basın mensupları bir araya geldi.
Salt Genel Müdürü Deniz Ova, burada yaptığı konuşmada, serginin hazırlıklarının geçen seneden bu yana sürdüğünü belirterek, "Salt Araştırma'da tasarım, mimarlık ve sanat altında çokça arşive yer veriyoruz ve bu çalışmalarımızı sürekli genişletiyoruz." dedi.
Grafik tasarım alanında farklı konulara da yer vermeyi hedeflediklerine işaret eden Ova, sergiye katkıda bulunanlara teşekkür etti.
Serginin küratörü araştırmacı Eda Sezgin ise sergide suni bir sınırlandırma yaptıklarını ve kitap tasarımlarına ilişkin 1975'ten 2000'e uzanan süreci izlenime sunduklarını anlattı.
Türkiye'de yaşanan dönüşümlerin kitap tasarımlarına da yansıdığını ifade eden Sezgin, "Bu hem politik, ekonomik hem de kültürel bir dönüşüm ve kitabın bir nesne olarak bir tasarım nesnesi olarak algılanması bu süreçle çok alakalı." diye konuştu.
2 ŞUBAT 2025'E KADAR AÇIK KALACAK
Tasarımcının Notu sergisi, tasarımcının bir kitabın oluşumundaki karar süreçlerini, yayıncıdan matbaacıya kadar farklı aktörlerle ilişkilerini ve kültür ortamındaki konumunu ortaya koyuyor.
Salt Beyoğlu'nun üçüncü katından Forum'a uzanan sergi, tasarımcının belirleyici bir aktörü olduğu kitaptaki eksik anlatısını kurmayı amaçlıyor.
Kitabın basılı ve elektronik olarak yeniden tanımlandığı 2000'li yılların tasarım kültürüne zemin hazırlayan döneme kitaplar, arşiv belgeleri ve mülakatlar eşliğinde çok yönlü bir bakış sunan sergi, 2 Şubat 2025'e kadar Salt Beyoğlu'nda görülebilecek.